top of page

Darba ēnošanas pieredze Gvadelupā

Erasmus+ programmas skolu sektora mobilitātes projektā "Skolotāji, kas iedvesmo 2!" uz pirmo mobilitāti devusies Vidzemes Tehnoloģiju un dizaina tehnikuma angļu valodas skolotāja Terēze Stālmane, kura piedalījās “job-shadowing” jeb darba ēnošanas vizītē Francijas aizjūras reģiona Gvadelupā.


Terēze, daloties savā pieredzē par darba ēnošanu Francijas izglītības sistēmā Gvadelupā, stāsta: “Iejusties kolēģu lomā šajā attālajā reģionā bija patiešām izaicinoši. Piemēram, tur skolotāju darba diena sākas jau plkst. 7.00 no rīta un bieži vien noslēdzas tikai ap plkst. 17.00. Turklāt visa diena tiek pavadīta karstumā, kas tur sasniedz +26 grādus. Būtiska atšķirība ir arī skolu arhitektūra un telpu izkārtojums – ēkas veidotas ar atvērtu dizainu, bez sienām un logiem gaiteņos un koplietošanas telpās. Skolas pagalmā brīvi pastaigājas iguānas, kas bija patiesi neparasts skats.


Ļoti vērtīga bija iespēja tikties ar skolu personālu, tostarp atbalsta darbiniekiem, kuri strādā kopā, lai nodrošinātu, ka katrs skolēns turpinātu mācības, neskatoties uz dažādiem šķēršļiem. Lai arī mūsu skolēnus no Gvadelupas šķir Ziemeļatlantijas okeāns, vērtīgi bija apzināties, ka izaicinājumi, ar kuriem sastopas skolotāji un jaunieši, ir ļoti līdzīgi.


Viena no galvenajām atziņām bija par svešvalodu apguves nozīmi. Gvadelupā angļu valodu sāk apgūt tikai pamatskolas pēdējā posmā, savukārt mūsu izglītības sistēmā tās pamati tiek apgūti jau sākumskolā. Vidusskolā no jauniešiem tiek prasītas angļu valodas prasmes A2/B1 līmenī, ko mūsu skolēni sasniedz jau pamatskolas beigās. Lai veicinātu ātrāku angļu valodas apguvi, tiek plaši pielietota CLIL (Content and Language Integrated Learning) metode – piemēram, uzņēmējdarbības priekšmeta darbus skolēni sagatavo un prezentē angļu valodā.


Novērtēju iespēju uz nedēļu iejusties citu skolotāju “ādā” un piedzīvot darba ikdienu un vidi atšķirīgā izglītības sistēmā un kultūrā. Šī pieredze bija neaizmirstama, un tieši darba ēnošanas formāts ir tas, ko ieteiktu piedzīvot arī citiem kolēģiem!”


Erasmus+ mobilitāte ir fiziska došanās uz citu valsti (kas nav pastāvīgā dzīvesvieta), nolūkā mācīties, piedalīties apmācībās, neformālās vai ikdienas mācībās. Vairāk par programmu: www.erasmusplus.lv un www.vtdt.lv/projekti.


Darba ēnošana notika Erasmus+ programmas pieaugušo izglītības sektora projekta "Skolotāji, kas iedvesmo 2!", projekta numurs: 2024-1-LV01-KA122-SCH-000238242, ietvaros.





 

Comentarios


Archive
bottom of page